افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی مشارکتی چیست؟

بازاریابی در شبکه های اجتماعی یا دیجیتال مارکتینگ در کشور ما در اوایل راه قرار دارد به این دلیل که هنوز هم بازاریابی آنلاین و دیجیتال مارکتینگ از بسیاری از تکنیک های پیشرفته بازاریابی اینترنتی استفاده نمی کند و یا هنوز خبر ندارد. با توجه به اینکه هنوز بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی از بازاریابی اینترنتی استفاده می کنند اما هنوز بسیاری از ظرفیت های دیجیتال مارکتینگ هنوز بلااستفاده مانده یا هنوز کشف نشده است. افیلیت مارکتینگ یک از این تکنیک های دیجیتال مارکتینگ است که هنوز به درستی به کار گرفته نشده است.
افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) چیست؟
افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی مشارکتی که شما به عنوان یک بازاریاب و یا معرف بازدید کننده های سایت خود را به سمت یک سایت دیگر برای خرید محصول ترغیب کنید و در ازای خرید کاربران شما از سایت معرفی شده درصدی از پول دریافت شده را به عنوان پورسانت به شما پرداخت می کند. البته می توانید دریافت پورسانت را در ازای افزایش کاربران سایت و بازدیدکنندگان و عضویت در سایت فروشنده و … دریافت کنید. افیلیت مارکتینگ ازجمله تکنیک هایی بازاریابی است که برند شما و سایت شما را بیرون از مرزها هم معرفی کند. اما تعریف ویکیپدیا از بازاریابی افیلیت یا همکاری در فروش :
یک روش بازاریابیست که در آن کسب و کار به یک یا چند نفر که بازدید کننده یا مشتریانی را به کسب و کار ارجاع دادهاند، پاداش میدهد. برای مثال سایتها برای ارجاء بازدیدکنندگان جدید یا خریداران جدید هدیه یا مبلغی را به شخصی که معرفی را انجام داده پرداخت میکنند. این صنعت چهار بازیگر اصلی دارد: کالا، شبکه،ناشر و مشتری.فروش رابطهای نوعی از بازاریابیست که محصولات و خدمات دیگران را در قبال دریافت کمیسیون برای فروش یا ارئه خدمات در سایت، وبلاگ یا از طریق لینک های که در اختیار شما قرار داده میشود بصورت آنلاین به کاربران دیگر معرفی کنید.بطور خلاصه می توان گفت فروش رابطهای یعنی بازاریابی و معرفی کالا یا خدمات دیگران به منظور فروش کالا یا خدمات آنها و استفاده مشترک از سود به دست آمده بر اساس توافق انجام شده.