عکاسی تبلیغاتی ( Advertising Photography)
تبلیغات و عکاسی از زمان های دور با یکدیگر ارتباط داشته و دارند. در واقع به مدت یک قرن از زمان اولین تبلیغ عکاسی برای ارتباط با یک مخاطب می گذرد. تا زمانی که تصاویر به گونه ای معتبر صحبت می کنند و برخی از اجزای انسانی جمعی ما را تحت تاثیر قرار می دهند، حتی راه حل های راحت اما موثر مانند عکس های سهامی تبلیغاتی می توانند نقش حیاتی ایفا کنند که تصاویر زنده در تبلیغات برای نزدیک به 100 سال به نمایش در آمده اند. خوشبختانه برای تیم های تبلیغاتی، عصر دیجیتال راه حل های موثری را ارائه می دهد که می تواند قدرت ذاتی عکس تبلیغاتی را از بین ببرد و تبلیغاتی موثر داشته باشد که جذاب و حتی الهام بخش باشد. ویژگی های مستقیم و در عین حال عکاسی به عنوان یک ابزار ضروری برای هدایت تبدیل و بهینه سازی ادامه خواهد یافت. عکاسی در یک چاپگر یا فضای دیجیتالی به همان اندازه قدرتمند است و لحظه ای منحصر به فرد و خاص است که می تواند برای گفتن یک داستان و انتقال یک پیام از طریق یک تصویر تک نفره استفاده شود. در حالی که این تصویر می تواند به صورت دیجیتالی افزایش یابد تا جنبه های خاص تصویر را اغراق کند و همواره در نمونه ای از تجربه زندگی واقعی که مستقیما با مخاطب ارتباط دارد ریشه دارد. زمانی که عکاسی در حوزه تبلیغات به کار می رود و تجارب شخصی و تاریخچه هر مشتری را برای ایجاد ارتباط که هویت نام تجاری برند و برندینگ و محصول را تقویت می کند، مورد استفاده قرار می دهد. از آنجا که تصاویر تبلیغاتی در نهایت از طریق آن تجارب فردی فیلتر می شوند، به طور ذاتی شخصی سازی تبلیغات را ایجاد می کنند که برای تمایز یک پیام از سر و صدای پس زمینه بازار شلوغ بسیار مهم است. در نهایت، چنین استراتژی هایی احتمال تبدیل به فروش را از طریق احساسات افزایش می دهد که اغلب به عنوان یک ستون قابل اعتماد برای هر گونه عمل موفقیت آمیز عمل می کند.
هدف عکاسی تبلیغاتی
عکاسی تبلیغاتی را که عکاسی تجاری نیز می نامیم با هدف تشویق و جذب خریدار و همچنین بازاریابی محصولات انجام می شود و عکاس تبلیغاتی مجاز به اندازه اغراق می باشد به شکلی که بتواند در فضا و محصولات تغییر و تحول ایجاد کرده و حتی می تواند سلیقه خود را در عکس بگنجاند و اجازه اغراق و بزرگنمایی دارد. در این نوع عکاسی، محصول در فضایی گیرا و دلنشین قرار می گیرد. بیننده با دیدن این تصاویر خود را در آن موقعیت تصور میکند و ترغیب به خرید آن محصول می شود. استفاده از ستارگان محبوب سینما، تلویزیون، ورزش و … در عکاسی تبلیغاتی نیز مجاز است و البته راهی موثر در تبلیغات می باشد.
از مهمترین کاربردهای عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی می توان در طراحی کاتالوگ و بروشور و نیز فروش اینترنتی محصولات نام برد. از جمله عکاسی تبلیغاتی را می توان عکاسی تبلیغاتی مواد غذایی، عکاسی تبلیغاتی پوشاک، عکاسی تبلیغاتی رستوران، عکاسی تبلیغاتی هتل، عکاسی تبلیغاتی جواهرات و … نام برد.
نگاه متفاوت در پشت پرده عکاسی تبلیغاتی
در حالی که پیشرفت های تکنولوژی قطعا یک جعبه ابزار تبلیغاتی را گسترش داده و راندمان بیشتری را به وجود آورده است، بیشتر اصول اولیه که بنیاد تبلیغاتی را خدمت می کنند، از ابتدای روزهای صنعت، بدون تغییر هستند. اگر چه شیوه ای که در آن آگهی ها با یک مخاطب ارتباط برقرار می کنند از گذشته آمده است، اما ارتباطات خود را همچنان به عنوان یک قهرمانی مقدس برای تیم های تبلیغاتی که تلاش می کنند ارتباطات پایدار بین مشتریان و لوگو تجاری را تشکیل دهند، به عنوان یک مکان مقدس خدمت می کنند. در تبلیغات مدرن، اصول پایه روانشناسی برای استفاده بهتر از مصرف کنندگان بیشتر درک می شود و به طور کامل مورد استفاده قرار می گیرد. در این راستا، هنگامی که در یک کمپین تبلیغاتی استفاده می شود، عکاسی از سایر بخش ها متفاوت است. با این حال، بر خلاف برخی از فرمت های دیگر رسانه، ارتباط بین اصول روان شناختی رفتار مصرف کننده و تصاویر اغلب به خوبی تعریف و قابل سنجش است.
در یک کتاب 600 صفحه ای اول از هر چیزی تصاویر نظر افراد را به خود جلب می کند. در یک آگهی تبلیغاتی چشم افراد قبل از اینکه به دنبال متون بگردد تصاویر را می بیند. چرا که همگان به دنبال زیبایی هستند. یک تصویر زیبا می تواند افراد را به حالت خلسه ببرد. می تواند روح آدمیان را تسخیر کند. می تواند شما را برای چند دقیقه ای از این دنیا دور کند. می تواند زمان را برای شما متوقف کند. یک تصویر زیبا نشان دهنده خیلی چیزهاست. عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی به عنوان بخشی از خدمات آژانس تبلیغاتی دیدوگراف وظیفه دارد محصولات و خدمات را به صورت کامل و با کیفیت نشان دهد و به نمایش محصولات و روند تولید یا تجهیزات کارخانه ای بپردازد که اهداف متفاوتی را دنبال می کند. عکاسی صنعتی متفاوت از عکاسی تبلیغاتی است. در عکاسی صنعتی، عکاس به خصوصیات واقعی محصول میپردازد و هدف وی فقط نشان دادن شرایط و نیز ساختار حقیقی محصول است و در تلاش و تکاپو است که برتری محصول را به نسبت محصولات رقبا نشان دهد. عکاسی صنعتی را می توان مستند نگاری نیز نامید.
قیمت عکاسی تبلیغاتی
قیمت عکاسی در تبلیغات به موارد بسیاری وابسته است. عکاسی با هدف تبلیغات به این دلیل که یکی از مهمترین قسمت های تبلیغات است و با مخاطب، مستقیم در ارتباط است می تواند هزینه های متفاوتی را به خود اختصاص دهد.
خدمات عکاسی تبلیغاتی آژانس تبلیغاتی دیدو گراف
خلق تصاویر برتر تبلیغاتی که متشکل از هنر، علم و خلاقیت است را پس از کسب مهارت و دانش لازم در این زمینه در تیم تبلیغاتی دیدو گراف گرد آوری کردیم. تیم تبلیغاتی دیدو گراف افتخار همکاری با برندهای بزرگی را نیز دارد.