کمپین تبلیغاتی 360 درجه چیست
کمپین تبلیغاتی 360 درجه نوعی کمپین بازاریابی کامل و خلاقانه است، این کمپین به صورت یکپارچه عمل می کند و تمام ابزارهای بازاریابی و تبلیغات را با یک هدف مشخص و همچنین یک پیام تبلیغاتی به کار میگیرد تا پیام را به مناسب ترین صورت به مخاطب منتقل می کند.
هدف ایجاد کمپین تبلیغاتی 360 درجه
مهمترین هدف در کمپین 360 درجه برقراری ارتباط با مشتریان است. کمپین تبلیغاتی 360 درجه باعث ایجاد هم افزایی در انتقال پیام تبلیغاتی به مشتری می شود. این اهمیت ندارد که مشتری شما در فروشگاه، فضای مجازی، وبگردی و یا در حال تردد در خیابان باشد. مهم این است که مشتری ارتباط با برند را برقرار نماید. به همین دلیل باید توجه و تمرکز بیشتری را به پیام های تبلیغاتی خود داشته باشید. کمپین 360 درجه زمانی مورد توجه آژانس های تبلیغاتی و بازاریابان می شود که محصولی جدید به بازار عرضه شود و یا ورژن جدید و همچنین بهتری از محصولات قدیمی روانه بازار شود. در این حالت بهترین و متناسب ترین نوع بازاریابی در نظر گرفته می شود. کمپین تبلیغات 360 درجه باید هم از لحاظ گرافیکی و هم از لحاظ بصری با طراحی بسته بندی محصول، هماهنگ باشد. تمام تبلیغات باید دارای یک ترکیب رنگ مشخص و همچنین پیام یکسان و نیز مرتبط با محصول باشد. نکته مهم قیمت است، محصولاتی که در کمپین 360 درجه معرفی می شوند لزوما نباید قیمت یکسان ارائه شود. این امکان وجود دارد که شما سه محصول با ویژگی های متفاوت را برای افراد مختلف ارائه دهیدو هر کدام قیمت مخصوص به خود را داشته باشد.
چرا استفاده از کمپین 360 درجه مهم است
کسب و کارهای زیادی وجود دارند که به شیوه های مختلفی تبلیغات انجام می دهند، این تبلیغات در دوره های زمانی کوتاه و آن هم فقط در یک رسانه و تبلیغات در رسانه های مختلف که یکپارچه نیستند، تاثیر مناسبی در یادآوری برند شما نخواهند داشت. استفاده از کمپین های 360 درجه در حک شدن محصول در ذهن مشتری اهمیت ویژه ای دارد.
پیاده سازی کمپین 360 درجه
کمپین 360 درجه فقط به استفاده همزمان از مدیا و یا کانال های مختلف تبلیغاتی نیست، بلکه می تواند شامل برنامه ریزی یکپارچه و با یک هدف برای تک تک اجزای آمیخته بازاریابی برای انتقال پیام مشخص به جامعه است. در کمپین تبلیغاتی 360 درجه به تمام برخوردهای مشتری با برند توجه می شود و برای ان برنامه ریزی می شود.
انواع روش های مهم و مورد استفاده در کمپین 360 درجه
در استفاده از کمپین 360 درجه روش های مختلفی وجود دارد که مشتریان می توانند متناسب با بودجه خود آن ها را انتخاب نمایند.