نام تجاری یا برند (Brand)
نام تجاری یا برند (Brand) تصویری نهایی و منحصر به فرد که یک شرکت با طی کردن مسیری طولانی بتواند نام شرکت و محصول را در ذهن مخاطبین خود به منظور جذب مشتریان وفادار و با هدف یک حضور قابل توجه و متمایز در بازار مورد استفاده قرار میگیرد ثبت نماید. طراحان ما در زمینه طراحی برند نمی توانند یک برند را ایجاد کنند بلکه آنها می توانند یک هویت را برای نام تجاری شرکت مورد نظر طراحی کنند. نام یا علامت تجاری یک شرکت از استراتژی آن شرکت می آید که امروزه به آن لقب مارک میدهند. نام تجاری را با لوگو اشتباه نگیرید. نام تجاری لوگو نیست. نام تجاری هویت نیست. نام تجاری یک محصول نیست. نام تجاری یک وعده مهم برای مشتریان شماست. نام تجاری تنها یک تجسم فعال به این معنی که شما صرفا یک شرکت هستید نیست. نام تجاری اعتمادی ست که شما به مشتریان خود می دهید. نام تجاری نمایشی است از شما و اقدامات مثبت شما.
برندینگ Branding
برندینگ (Branding) پروسه ای است که یک محصول باید طی نماید تا بتواند در ذهن مصرف کنندگان و از طریق ایجاد کمپین های تبلیغاتی و با هدف یک موضوع ثابت انجام شود و باقی بماند. در راستای مسیری که فرد به یک برند تبدیل می شود باید مراحل برندینگ را طی کند. بخشی از خدمات برندینگ شامل لوگو، کارت ویزیت و سربرگ می باشد. طراحی لوگو، طراحی کارت ویزیت و یا طراحی وب سایت به عنوان بخشی از هویت تجاری شماست که شرکت شما ملزم به ارائه آنهاست. یک برند را می توان به عنوان یک شرکت، خدمات، محصول یا شخصیت معرفی کرد. در واقع نام تجاری فقط لوگو، کارت ویزیت و سربرگ نیست. برای تعریف برند مارکتینگ نیاز به یک تعریف مجزا و عمیق تری داریم. اصطلاح برندینگ در بازاریابی برند اصطلاح دشواری ست چرا که درک اینکه چه چیزی نام تجاری یک شرکت را مشخص میکند مشکل است. این اصطلاح از جمله کلماتی است که به طور گسترده مورد استفاده قرار میگیرد اما هر کسی درک درستی از برندینگ و قوانین آن ندارد. از اصول برندینگ می توان اثری را نام برد که پس از فروش یک محصول در ذهن مخاطب ایجاد می شود. به نقل از مدیر عامل آمازون، جف بیوز: برندینگ جهانی زمانی اتفاق می افتد که مردم برای تهیه محصول شما تعلل نکنند و سعی بر این داشته باشند که زمان از دست نرود و خیلی سریع محصول شما را خریداری نمایند. در اینجا به ذکر چند مورد می پردازیم که برندینگ و تبلیغات، برندینگ و مارکتینگ، جایگاه بسیار مناسبی در موفقیت آنها دارد:
برندینگ پوشاک، برندینگ پزشکان، برندینگ پزشکی، برندینگ توریسم، برندینگ تجاری، برندینگ سایت، برندینگ گردشگری، برندینگ سئو، برندینگ جایگاه سوخت، برندینگ فروشگاهی، برندینگ سالن زیبایی، برندینگ سازمانی، برندینگ ساختمانی، برندینگ طلا، برندینگ مواد غذایی، برندینگ فست فود، برندینگ کلینیک، برندینگ کسب و کار، برندینگ کیف و کفش، برندینگ مقاصد گردشگری و برندینگ لباس، برندینگ کالا، برندینگ اینترنتی، برندینگ اینستاگرام، برندینگ مراکز خرید
برند مارکتینگ (Brand Marketing)
بازاریابی برند در علم برندینگ به معنی به رسمیت شناختن و شهرت است. نام تجاری به نحوه پیمایش افراد در برند شما و درک آنها از شماست، اما بسیاری بر این باورند که بازاریابی برند فقط نام شرکت و لوگو شرکت شما را در همه جا نشان می دهند و امیدوار هستند که مردم آنها را ببینند. صادقانه بگویم برند مارکتینگ خیلی عمیق تر از آن چیزی است که امروزه مردم آن را می شناسند و بین مردم مرسوم شده است. مارک یا برند یعنی احساسات و همه ما می دانیم که سطح احساسات پیچیده است. بنابراین هنگامی که به بازاریابی برند خود می پردازید باید با مشتریان خود در سطح احساسی دیدار کنید و این به این معنی است که باید با مشتریان خود صداقت داشته باشید.بازاریابی برند یک مسابقه با رقبای شماست و یک سفر با مشتریانتان. سفری که شما با مشتریان خود دارید. سفری که هر روز مشتریان بیشتری به سمت شما جذب می شوند و همراهان بیشتری را با خود دارید. مشتریان شما تاج پادشاهی شرکت شما هستند. این مشتریان شما هستند که شما را در میدان رقابت پیروز می کنند.
استراتژی برندینگ
استراتژی تجاری شما یکی از مهمترین بخش های بازاریابی برند شما و به معنی سلاح مخفی شماست.هدف از استراتژی برندینگ ایجاد ارتباط طولانی مدت با مشتریان است. در استراتژی دیجیتال برندینگ شما باید اعتماد را به مشتریان خود هدیه بدهید.
موقعیت برند
موقعیت برند فرآیند قرار دادن نام تجاری شما در ذهن مشتریان شما است. این یک تاکتیک تبلیغاتی نیست، بلکه هسته استراتژی رقابتی برند شما است. چیزی است که نام تجاری شما بدون توجه به مشتریان قرار می گیرد، بنابراین زمانی شرکت فعال شما در مورد ایجاد یک موقعیت نام تجاری موفق خواهد شد که برند شما در بازار معروف باشد. مهمترین عنصر پیام های بازاریابی شما تصویری بزرگ از برند شماست و نشان دهنده طیف وسیعی از مزایای شرکت شماست. مطمئن باشید که زمان و تلاش خود را برای ساخت یک موقعیت نام تجاری جامع برای شرکت خود قرار دهید. این کلید موفقیت طولانی مدت در برابر رقبا است.
خدمات برندینگ آژانس تبلیغاتی دیدوگراف
شرکت های تجاری برای طراحی و یا بالا بردن هویت بصری شرکت خود، باید یک کانون تبلیغاتی معتبر در تهران را در کنار خود داشته باشند. حضور یک مشاور بازاریابی و یک آژانس تبلیغاتی معتبر در کنار شما، کسی که چالش های پیش روی شما را به موقع ارزیابی کند و همراه شما باشد تا شما را به قله های موفقیت برساند امری ضروری و غیر قابل انکار است. یک مشاور تبلیغاتی حرفه ای به شما می گوید که چگونه برند شما درک می شود. مشتریان آنلاین شرکت شما را بررسی میکند، به شما پیشنهاد می دهد که به طور مستقیم با مشتریان صحبت کنید و با تیم داخلی خود صحبت کنید تا ادراک فعلی نام تجاری خود را درک کنید، بنابراین می توانید شناسایی مناطق مورد نیاز را تغییر دهید. یک طراح یا یک آژانس طراحی و تبلیغاتی، پایه و اساس یک نام تجاری را ایجاد می کند و یا به منظور ارتقا هویت بصری و شرکتی یک برند با ارزش های نام تجاری و با هویت بصری ایجاد می شود. گاهی اوقات شرکت های تبلیغاتی حرفه ای، پیشنهادات بهبود یا اصلاح استراتژی اصلی را در طول راه با طراحی و مفاهیم و ایده هایی از استراتژی های نام تجاری شرکت ها را می یابند و آنها را در قالب مناسب ترین شکل بروز می دهند تا آن شرکت به یک برند تبدیل شود. یک طراح حرفه ای یا یک آژانس تبلیغاتی، تصاویری را خلق می کنند که هویت سازمانی یک شرکت را تشکیل داده و نشان می دهند که چه چیزی باعث می شود که شرکت تجاری مد نظر برجسته شود. ما به عنوان یک شرکت برندینگ در تهران و ایران مهمترین موارد استراتژی برندینگ حرفه ای را در برنامه کاری خود قرار دادیم و سعی بر آن داریم تا به عنوان یک شرکت برندینگ بین المللی شناخته شویم و به شما کمک می کنیم تا به هدف خود در بازاریابی جایگاه برندینگ بالایی دست یابید. قبل از هر کاری ابتدا شما باید هویت هسته ای شرکت خود را بشناسید.می توانید پیشبرد استراتژیک عناصر برند خود را انجام دهید. استراتژی شرکت شما به عنوان سلاح مخفی شماست. یک استراتژی نام تجاری اگر به خوبی طراحی و اجرا نشود می تواند کسب و کار شما را به خطر بیندازد. پس بهتر است با آژانس تبلیغاتی دیدو گرافدر ارتباط باشید