بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing)
بازاریابی رسانه های اجتماعی SMM به چگونگی فرایند کسب ترافیک یا توجه مشتریان از طریق سایت های رسانه های اجتماعی اشاره می کند. رسانه های اجتماعی خود به عنوان یک اصطلاح کلیدی برای سایت هایی به کار می روند که ممکن است عملا اقدامات مختلف اجتماعی را ارائه دهند. به عنوان مثال، توییتر یک سایت اجتماعی است که به کاربران اجازه می دهد پیام های کوتاه یا ‘به روز رسانی’ را با دیگران به اشتراک بگذارند. در مقابل آن فیس بوک قرار دارد که یک شبکه اجتماعی کامل است و به کاربران اجازه می دهد تا بتوانند اقداماتی چون اشتراک گذاری به روز رسانی ها، عکس ها، پیوستن به حوادث و فعالیت های مختلف دیگر را انجام دهند.
رسانه های اجتماعی اغلب به کشف محتوای جدید مانند اخبار می پردازند و ‘کشف’ یک فعالیت جستجو است. شبکه های اجتماعی نیز می توانند لینک هایی را ایجاد کنند که به نوبه خود به تلاش های جستجوگرها کمک می کند. بسیاری از افراد نیز در سایت های اجتماعی رسانه ای جستجو می کنند تا محتوای مد نظر خود را پیدا کنند. ارتباطات اجتماعی نیز ممکن است بر اهمیت برخی نتایج جستجو، یا در یک شبکه اجتماعی رسانه ای و یا در موتور جستجوی اصلی جریان پیدا کند.
همانگونه که میدانید استفاده از اینترنت امروزه در کل دنیا رو به افزایش است و کاربران به غیر از رفع نیازهای روزمره خود مانند خدمات آموزشی، خرید وسایل مورد نیاز و … در اوقات فراغت خود از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. محبوبیت شبکه های اجتماعی در بین افراد باعث شده که صاحبان کسب و کارها بتوانند از این شبکه های اجتماعی و ضرورت آن در تجارت با توجه به اهمیت و نکات آن در تجارت در جهت توسعه تجارت خود گامی بزرگ بردارند.
بازاریابی نوین به گونه ای ست که مشتری برای شما باعث جذب مشتریان دیگر می شود. بنابراین شما باید در ابتدا صداقت تمام و کمال خود را برای معرفی برند خود به کار گیرید تا مشتریان با جلب اعتماد خود بتوانند مشتریان دیگری را به سمت شما روانه کنند.
اهمیت و ضرورت استفاده از بازاریابی شبکه های اجتماعی
رسانه های اجتماعی به سرعت تبدیل به یکی از مهم ترین جنبه ی بازاریابی دیجیتال شدند. سوشیال مارکتینگ مزایای باورنکردنی بسیاری را فراهم می کند و به میلیون ها مشتری در سراسر جهان کمک می کند تا در کسب و کار خود موفق شوند و اگر شما از این منبع سودآور استفاده نکنید، فرصت بازاریابی باورنکردنی را از دست می دهید، زیرا باعث می شود که مشتریان بسیاری را از دست بدهید.
در اینجا به چند مزیت استفاده از شبکه های اجتماعی می پردازیم تا به اهمیت آن بیشتر پی ببرید :
✔ آگاهی از نام تجاری شما
رسانه های اجتماعی یکی از پلت فرم های بازاریابی دیجیتال بدون استرس و سودآور است که می تواند برای توسعه تجارت شما استفاده شود. استفاده از استراتژی رسانه های اجتماعی، در جهت به رسمیت شناختن نام تجاری یا برند به شما کمک می کند. شما همچنین می توانید چشم انداز نام تجاری خود را افزایش داده و مخاطبان بیشتری را به سمت تجارت خود روانه کنید.
✔ قیمت مناسب و مقرون به صرفه بازاریابی سوشال مارکتینگ
استفاده از بازاریابی رسانه های اجتماعی در استراتژی تبلیغات، می تواند موثرترین و مناسب ترین روش در تبلیغات باشد. اما اگر قصد تبلیغات کلیکی در گوگل را دارید می توانید با پرداخت هزینه ی بیشتر با سرعت بالاتری به هدف خود که توسعه ی کسب و کارتان است برسید. استفاده از رسانه های اجتماعی مقرون به صرفه مهم است زیرا به شما کمک می کند درآمد بیشتری برای سرمایه گذاری کسب کنید و بودجه بیشتری برای پرداخت های بازاریابی و کسب و کار داشته باشید.
فقط با سرمایه گذاری پول و زمان کمی، می توانید درآمد خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید و در نهایت به سرمایه گذاری بر روی پولی که در ابتدا سرمایه گذاری کرده اید، بازپرداخت کنید.
✔ با مشتریان خود در شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار کنید
سوشیال مدیا مارکتینگ راه خوبی برای تعامل و ارتباط با مشتریان است. هرچه بیشتر با مخاطب ارتباط برقرار کنید، شانس بیشتری برای برند شدن دارید. ارتباط برقرار کردن دو طرفه را با مخاطب هدف خود تنظیم کنید تا خواسته های آنها شناخته شده و شما به راحتی بتوانید به خواسته خود برسید. علاوه بر این، برقراری ارتباط و تعامل با مشتریان یکی از راه های جلب توجه آنها و انتقال پیام تبلیغاتی شما است. بدین ترتیب، نام تجاری شما گسترش پیدا کرده و در حقیقت مخاطبین بیشتری شما را خواهند شناخت و این موضوع بدون هیچ زحمتی و هیچ مشکلی ایجاد می شود.
✔ وفاداری مشتریان به برند شما
هنگامی که شما در رسانه های اجتماعی داشته باشید مشتریان شما به راحتی شما را پیدا می کنند و برقراری ارتباط با شما آسان تر می شود. از آنجا که توسعه یک پایگاه مشتری وفادار یکی از اهداف اصلی تقریبا هر کسب و کاری است. با اتصال به مشتریان خود از طریق رسانه های اجتماعی، احتمال بیشتری برای حفظ مشتریان و وفاداری آنان دارید. رضایت مشتری و وفاداری آنان به برند شما به طور معمول امری ضروری است. رسانه های اجتماعی نه تنها به معرفی محصول شما می پردازد، بلکه یک پلتفرم پیشرو برای کمپین تبلیغاتی است.
✔ سلامت در ایجاد رضایت مشتری در رسانه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی نقش حیاتی در پلتفرم شبکه و ارتباطات بازی می کنند. با کمک این سیستم عامل ها، ایجاد یک صدا برای شرکت شما در بهبود تصویر کلی برندینگ مهم است. مشتریان از این که می توانند نظرات خود را در صفحه شما ارسال نمایند و به راحتی می توانند از شما و محصول شما قدردانی کنند و به جای یک پیام کامپیوتری، یک پاسخ اصلاح شده از سمت شما دریافت کنند احساس رضایت بیشتری دارند و متوجه می شوند که برای شما ارزشمند هستند و همین موضوع می تواند یکی از موثرترین روش های پایداری مشتریان به برند شما شود.
✔ آگاهی از بازار
یکی از بهترین راه ها برای پیدا کردن نیازها و خواسته های مشتریان شما به جای برقراری ارتباط مستقیم با آنها، آگاهی از بازار است. این نیز به عنوان سودمند ترین مزیت رسانه های اجتماعی محسوب می شود.رسانه های اجتماعی به عنوان یک ابزار تحقیق مکمل می توانند به اطلاعات و درک بهتر صنعت شما به شما کمک کنند.
✔ اقتدار نام تجاری بیشتر
شبکه های اجتماعی برای ایجاد کسب و کار قوی تر شما، وفاداری برند و رضایت مشتری هر دو نقش مهمی را ایفا می کنند. وقتی مشتریان شرکت، شما را در رسانه های اجتماعی مشاهده می کنند، به ویژه در پاسخ به پرسش های آنها و ارسال محتویات اصلی، به آنها کمک می کند تا تصویر مثبتی در ذهن خود ایجاد کنند. حضور منظم شما در شبکه های اجتماعی باعث می شود شما در ذهن مشتریان خود ثابت شوید. زمانی که چند مشتری از محصولات و خدمات شما راضی هستند و در مورد خرید محصول شما قدردانی کنند می توانید یک ویدیوی تبلیغاتی را برای اینگونه مشتریان ایجاد کنید.
✔ افزایش ترافیک به وب سایت شما
یکی دیگر از مزایای رسانه های اجتماعی این است که در افزایش ترافیک وب سایت شما می کوشد. تولید محتوای باکیفیت و کاربر پسندتر می تواند باعث شود ترافیک بیشتری روانه وب سایت شما شود.
✔ پیشرفت رتبه بندی جستجوگرها و SEO
حضور رسانه های اجتماعی تبدیل به یک عامل حیاتی در محاسبه رتبه بندی وب سایت در نتایج گوگل می شود. این روزها، برای تضمین رتبه بندی موفقیت آمیز، استفاده از شبکه های اجتماعی در استراتژی بهینه سازی وب سایت SEO بسیار موثر است. شرکت هایی که محتوای خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند، یک سیگنال از نام تجاری خود به موتور های جستجو ارسال می کنند که با اعتبار، یکپارچگی و پایداری نام تجاری شما صحبت می کند.
✔ نتیجه استفاده از بازاریابی شبکه های اجتماعی
هیچ چیزی نمی تواند حضور موثر رسانه های اجتماعی را انکار کند که بازاریابی رسانه های اجتماعی دارای مزایای بسیاری برای راه اندازی و brand های ایجاد شده است. با به روز رسانی های منظم از استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی مناسب، این امر منجر به افزایش ترافیک، جستجوی بهتر، بهبود وفاداری مشتریان به برند شما، رضایت مشتریان سالم و خیلی بیشتر خواهد شد. رقابت شما در حال افزایش روز افزون در رسانه های اجتماعی است، بنابراین هرچه زودتر شروع به کار کنید، سریعتر رشد را در کسب و کار خود می بینید.
خدمات بازاریابی شبکه های اجتماعی آژانس تبلیغاتی دیدوگراف
تیم تبلیغاتی دیدوگراف به عنوان یک شرکت معتبر در زمینه مدیریت رسانه های اجتماعی در بین مشتریان شناخته شده است. ما ارائه خدمات رسانه های اجتماعی، خدمات بهینه سازی موتور جستجو و خدمات طراحی وب سایت و… را ارائه می دهیم. گروه دیدوگراف، کمپین های فعال رسانه های اجتماعی را برای کسب و کارها ایجاد و مدیریت می کند. شرکت ما شبکه های رسانه ای اجتماعی مانند توییتر، فیس بوک، گوگل پلاس و Instagram را از طرف شما مدیریت می کند. ما از خدمات بازاریابی رسانه های اجتماعی مناسب برای کمک به رشد کسب و کار شما و رسیدن به اهداف خود استفاده می کنیم.
خدمات بازاریابی رسانه های اجتماعی ما به کسب و کار شما کمک می کند تا آگاهی از نام تجاری، روابط و ترافیک وب سایت شما افزایش یابد.
*توسعه آگاهی برند (پیروان):
پیروان شما در رسانه های اجتماعی به شما کمک می کنند تا کلمه ی دهان و ارجاع را افزایش دهید. خدمات بازاریابی رسانه های اجتماعی ما به شما کمک می کند پیروان خود را با افراد مرتبط افزایش دهید. ما اطمینان خواهیم داد که پیروان شما با جمعیت شناسایی، منافع و رفتار مشتریان معمولی شما منطبق هستند.
*ساختن روابط (تعهد):
هنگامی که یک ارتباط قوی ایجاد می کنید از طریق تعامل با مخاطبین خود، بیشتر احتمال دارد که از شما خریداری کنید. ما در ارتباط با پستهای اجتماعی شما، جذابیت (دوست داشتن، نظرات و غیره) را افزایش خواهیم داد. درگیری بیشتر با شما، ارتباط قوی تر با مخاطبان شما است.